U ulo3 skrev:
Oavsett skälet så har TS vilselett oss. Hur ska vi då kunna tro på TS övriga påståenden? Jag har i alla fall svårt med det.
TS får väl göra vad som helst på sin egen tomt!

• Gilla
  • Haha
Appendix och 6 till
  • Laddar…
2
Hep Hep skrev:
Jag är absolut för att man hellre ska informera för mycket än för lite. Fast i det här fallet skulle jag själv bara göra det om jag råkade springa på grannen just när jag skulle börja gräva eller om grannen hade något jag behövde låna för att bygga stigen. Det är ju inte direkt en uteplats med fast monterade kikare vi pratar om, utan en smal stig. Helt uppenbart inte ett ställe man kommer uppehålla sig speciellt mycket på.
Även om du vill uppehålla dig där är det ju din fastighet och din rätt att va vart du vill på den även sitta och filosofera i slyn så får du göra det sen kanske man inte ska va creepy och sitta och stirra in på dem då kan det säkert anmälas till polisen som ofredande kanske 🤔

• Gilla
Eva Larsson5
  • Laddar…
K Kane skrev:
Hur är du vilseledd?
Kanske är grannen..🤣

• Haha
  • Gilla
nuco och 6 till
  • Laddar…
U
Christer G.V. Christer G.V. skrev:
TS får väl göra vad som helst på sin egen tomt!
Läs min anteckning. Det du skriver om var inte den frågeställning som jag tog upp,

U ulo3 skrev:
TS använde AI-generarde bilder utan att meddela att de var AI-genererade. I min värld är det helt förbjudet!
Om det hade haft någon som helst betydelse för ämnet så hade jag hållit med dig, men dels betydde inte bilden ett dugg för frågan eller diskussionen och dels ska man nog ha sovit under en sten om man missade att det var en AI-bild.

• Gilla
Anna_H och 8 till
  • Laddar…
U
Hep Hep skrev:
Gissar och hoppas att du skämtar. Frågan var om man får bygga en stig på sin tomt, utan att kolla med grannen, och svaret är ja. Om det redan ligger flis, eller kanske kommer ligga flis någon gång i framtiden, påverkar inget i sak.
Hej, Du pratar om en helt annan frågeställning än den jag tagit upp. Läs inläggen. I min värld är det helt förbjudet att använda AI-genererade bilder utan att tala om att de är AI-genererade.

• Haha
  • Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
U ulo3 skrev:
Hej, Du pratar om en helt annan frågeställning än den jag tagit upp. Läs inläggen. I min värld är det helt förbjudet att använda AI-genererade bilder utan att tala om att de är AI-genererade.
Nu har jag i och för sig redan svarat om AI-bilden, men om vi ska vara petiga så var din ”frågeställning” rätt diffus.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
boihus123 boihus123 skrev:
Bor på en tomt med en del höjdskillnader, tex har en plätt gräsmatta med äppelträd/kompost/vedförrvaring i norr, som ligger 4 meter under husets nivå, det är idag en brant backe (gula) med 45 graders lutning, därför mycket svårt att transpotera saker upp ner ved/jord/äppel/kompost. Så jag tänkte anlägga en liten stig i de röda fältet där man få en lång slutning
[bild].
Tog bort några buskar/sly och la ut bärlager, tanken är sen lägga täckbark så de smälter in rätt naturligt
[bild][bild][bild]

Då kom grannen och och undrade varför jag inte pratat med honom först och att det känns som det inkärkar på deras privatliv då det ökar insyn. Det är förviso rätt men samtidigt kommer gången användas väldigt sällan. Samtidigt anser ju jag inte detta är något som behöver granens medgivande, marknivån har inte ändrats någon betynande nivå?
Bry dig inte om gnällputten mycket fin stig du gjort

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
U
Jacob Lund Jacob Lund skrev:
Bry dig inte om gnällputten mycket fin stig du gjort
Problemet är att han inte har gjort stigen ännu utan det är en AI-genererad bild som du beundrar.

• Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
U ulo3 skrev:
Problemet är att han inte har gjort stigen ännu utan det är en AI-genererad bild som du beundrar.
Fin ändå 😂

• Gilla
  • Haha
  • Arg
  • Ledsen
Nidhogg och 13 till
  • Laddar…
U ulo3 skrev:
I min värld är det helt förbjudet att använda AI-genererade bilder utan att tala om att de är AI-genererade.
Photoshopade då?

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
U ulo3 skrev:
Oavsett skälet så har TS vilselett oss. Hur ska vi då kunna tro på TS övriga påståenden? Jag har i alla fall svårt med det.
På vilket sätt påverkades frågeställningen eller utgångspunkterna av att TS lade upp en AI-genererad bild på hur det är tänkt att resultatet ska bli?
A AndersS skrev:
Till höger ser du ett rakt rött streck och går längs med ts fastighetsgräns, det är utifrån det jag svarat tidigare.
Grannens fastighet är till höger på kartan och huset finns inte med.
Nu är jag med på tåget, när TS i första inlägget formulerade sig som att stigen skulle anläggas i ”det röda fältet” tog jag det för detta, då jag inte riktigt kunde få det röda strecket i högerkanten till ett fält, speciellt som det finns röda streck även i överkanten på bilden.
En AI-genererad karta med röda och gröna områden, blå cirkel markerar fokus. Märkningar med siffror och linjer syns över hela kartan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Barrväxt
  • Laddar…
Kolla in höjdmarkeringarna i kartan, då förstår man att stigen är nödvändig...

Redigerat:
  • Gilla
TobbeP och 6 till
  • Laddar…
Magnus E K
Vad är poängen med duken?

Av kartan att dömma ligger ditt hus minst 4 meter högre än grannens. Om slänten är inte är full med tät hög sly ser ni ju rakt ned på dem. Då lär väl inte insyn från den här lilla stigen vara något att gnälla om kan man tycka.

Men det finns ju de som gör allt för att gnälla och vill att saker ska vara som de alltid varit. Din granne verkar tyvärr tillhöra den kategorin.

Om gransämjan är viktigast avslutar du ditt projekt, annars meddelar du grannen att denne gärna får plantera en häck eller liknande på sin tomt som insynsskydd.

• Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.