MoggeW skrev:
Har en sådan i garaget , ska upp inom några veckor då köksrenovering pågår, ska försöka komma ihåg och posta här när vi har lite praktiska erfarenheter av den.
Har tittat på Gram EFS 60-01 på nätet men skulle vilja se den i köksmiljö. Du har inte några bilder och erfarenheter att dela med dig av nu?
 
Bele skrev:
Har tittat på Gram EFS 60-01 på nätet men skulle vilja se den i köksmiljö. Du har inte några bilder och erfarenheter att dela med dig av nu?
Jag kommer bara ihåg att den var totalt usel och när jag till slut fick den utbytt efter att reparatören varit här många gånger och bytt ut det ana efter det andra så insåg jag hur dålig den var jämfört med den tysta snabba Siemensspisen jag köpte istället. Kan verkligen inte rekommendera den. Läs trådarna här och googla på den så ser Du själv. Något foto har jag någonstans men mitt entydiga råd är -köp inte den.

. Den förde ett sådant oväsen när fläkten startade efter att man stängt av att det inte gick att äta i köket. Mätte upp ett buller på "livlig stadstrafik" i köket och det kunde vara i 30-40 minuter. Det skulle tydligen vara så och det var fler än jag som bytte sina spisar. Inga boostplattor var det väl heller om jag inte minns fel...

MVH
Anders
 
Stroker skrev:
Jag kommer bara ihåg att den var totalt usel och när jag till slut fick den utbytt efter att reparatören varit här många gånger och bytt ut det ana efter det andra så insåg jag hur dålig den var jämfört med den tysta snabba Siemensspisen jag köpte istället. Kan verkligen inte rekommendera den. Läs trådarna här och googla på den så ser Du själv. Något foto har jag någonstans men mitt entydiga råd är -köp inte den.

. Den förde ett sådant oväsen när fläkten startade efter att man stängt av att det inte gick att äta i köket. Mätte upp ett buller på "livlig stadstrafik" i köket och det kunde vara i 30-40 minuter. Det skulle tydligen vara så och det var fler än jag som bytte sina spisar. Inga boostplattor var det väl heller om jag inte minns fel...

MVH
Anders

Tror du förväxlade beteckningarna. Det var inte någon ugn utan en fläkt från Gram jag var intresserad av miljöbilder på. Det är svårt att få ett intryck av en bild som denna:

http://www.gram.se/Default.aspx?ID=56250

Är det ingen som läser detta som har den monterad och kan bistå med en bild???
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.