Vill bara påminna er.. nu när det snart är rabarbertider att prova pickla rabarber! :ok:

Glas-skål med tunna skivade, gröna grönsaker på mörk bakgrund. Transparent, mönstrad skålkant. Lätt och fräsch mat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad ska ni käka Valborg? :)

Mmmmm, rabarbersaft, fruktsoda, HB och toppa med lite frysta blåbär. Nam Nam !

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Mmmmm, rabarbersaft, fruktsoda, HB och toppa med lite frysta blåbär. Nam Nam !
Var det valborgsmiddagen? ;):p:giggle:

• Haha
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Finns viss chans att vi gör lite potatis- och jordärtskocksgratäng och jordärtskockssoppa. Och kanske lite ugnsrostade jordärtskockor...

• Wow
Snigla
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Var det valborgsmiddagen? ;):p:giggle:
Oftast midsommarsupeén ;)

• Gilla
  • Haha
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Finns viss chans att vi gör lite potatis- och jordärtskocksgratäng och jordärtskockssoppa. Och kanske lite ugnsrostade jordärtskockor...
Det brukar vara en väldigt stor skörd när man plockar upp jordärtskockor… :thinking: … kan det vara som så att ni möjligen fått en stor skörd? ;)

Snigla Snigla skrev:
Det brukar vara en väldigt stor skörd när man plockar upp jordärtskockor… :thinking: … kan det vara som så att ni möjligen fått en stor skörd? ;)
Mmm...
Skottkärra full med hästgödsel på en gräsmatta.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
kashieda kashieda skrev:
Mmm...
[bild]
Mums!

kashieda kashieda skrev:
Mmm...
[bild]
Jordärtskockssoppa är jättegott.. men man fiser ovanligt illa hahah..

:p

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Maria T
Snigla Snigla skrev:
Jordärtskockssoppa är jättegott.. men man fiser ovanligt illa hahah..

:p
Blev serverad jordärtskockssoppa till förrätt på en middag för några år sen, hade nästan kolik innan desserten var uppäten och visste på allvar inte hur jag skulle kunna ta mig från matbordet och ut i friska luften (långt från andras öron) för att kunna få släppa ut den skämda luften... :worried:

Verkar vara så att vissa tolererar det bra utan att få väderspänningar; jag tål det inte alls tyvärr.

• Haha
Snigla
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Blev serverad jordärtskockssoppa till förrätt på en middag för några år sen, hade nästan kolik innan desserten var uppäten och visste på allvar inte hur jag skulle kunna ta mig från matbordet och ut i friska luften (långt från andras öron) för att kunna få släppa ut den skämda luften... :worried:

Verkar vara så att vissa tolererar det bra utan att få väderspänningar; jag tål det inte alls tyvärr.
Fick det serverat som förrätt till lunchen igår, mycket gott och magen verkade klara sig. :)

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:

Sådär är det ju lite med kål och bönor också ibland.. har man inte ätit det på länge kan magen bli lite skum först.. medans om man sen äter det en vecka i sträck.. så "händer inget"..

Vi skyllde på korna... (300 m bort..) ;)

• Älska
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Igår jobbade maken hemma och det var soligt.. så vad passade bättre än att bjuda på SILLUNCH (y) det är skärsgårdssill och brantevikssill (plus potatis och ett ägg)

Tallrik med potatis, kokta ägg och sill i gräddig sås. Enkelt, traditionellt, svenskt midsommar eller påskbord.
Skapa konto

• Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Igår jobbade maken hemma och det var soligt.. så vad passade bättre än att bjuda på SILLUNCH (y) det är skärsgårdssill och brantevikssill (plus potatis och ett ägg)

[bild]
Sill är en favorit här, tyvärr är det bara jag som verkligen gillar det, barnen provade några bitar till påsk och sa det var ok, men jag undrar om det inte berodde på att jag var märkbart irriterad över något dom gjort eller inte gjort... :oops::rolleyes:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.