154 181 läst ·
1 603 svar
154k läst
1,6k svar
Gottetråden!
Blev serverad jordärtskockssoppa till förrätt på en middag för några år sen, hade nästan kolik innan desserten var uppäten och visste på allvar inte hur jag skulle kunna ta mig från matbordet och ut i friska luften (långt från andras öron) för att kunna få släppa ut den skämda luften...Snigla skrev:
Verkar vara så att vissa tolererar det bra utan att få väderspänningar; jag tål det inte alls tyvärr.
Fick det serverat som förrätt till lunchen igår, mycket gott och magen verkade klara sig.Maria T skrev:
Blev serverad jordärtskockssoppa till förrätt på en middag för några år sen, hade nästan kolik innan desserten var uppäten och visste på allvar inte hur jag skulle kunna ta mig från matbordet och ut i friska luften (långt från andras öron) för att kunna få släppa ut den skämda luften...
Verkar vara så att vissa tolererar det bra utan att få väderspänningar; jag tål det inte alls tyvärr.
Sådär är det ju lite med kål och bönor också ibland.. har man inte ätit det på länge kan magen bli lite skum först.. medans om man sen äter det en vecka i sträck.. så "händer inget"..Maria T skrev:
Blev serverad jordärtskockssoppa till förrätt på en middag för några år sen, hade nästan kolik innan desserten var uppäten och visste på allvar inte hur jag skulle kunna ta mig från matbordet och ut i friska luften (långt från andras öron) för att kunna få släppa ut den skämda luften...
Vi skyllde på korna... (300 m bort..)
Sill är en favorit här, tyvärr är det bara jag som verkligen gillar det, barnen provade några bitar till påsk och sa det var ok, men jag undrar om det inte berodde på att jag var märkbart irriterad över något dom gjort eller inte gjort...Snigla skrev: