Japp, så har man fått domen.
Efter att taket börjat läcka kom försäkringsbolaget och deras byggpartners.
Taket är så pass dåligt och amatörmässigt gjort att det måste göras om - tack för den Götenehus! Huset är endast 15 år gammalt, men alla garantier har naturligtvis löpt ut.

Så tänk 2 ggr innan ni anlitar Götenehus.
 
Var Götenehus byggare också? Vad var felet/felen?
 
TS, du ska ha fyllt i dina namn- och adressuppgifter i profilen om du ska ge referens på ett företag.
 
Tyvärr är jag inte byggkunnig själv så kan inte särskilt väl beskriva felen. Några av bristerna var:
- För tunn papp har använts
- Papp har skarvats
- Plåtarbeten undermåligt utförda
- Plåt för kort på vissa ställen som gör att regn drivs in under betongpannorna
- Bakfall på ett flertall ställen leder in vatten istället för att leda bort det
- Ränndal saknar underarbete
- På vissa ställen har inte balkar fästs. Hänger i luften och ser ofärdigt ut.
Götenenhus anlitade snickarlag som de "godkänt" och brukar jobba med.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.