2 384 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Götenehus - fuskbygge
Japp, så har man fått domen.
Efter att taket börjat läcka kom försäkringsbolaget och deras byggpartners.
Taket är så pass dåligt och amatörmässigt gjort att det måste göras om - tack för den Götenehus! Huset är endast 15 år gammalt, men alla garantier har naturligtvis löpt ut.
Så tänk 2 ggr innan ni anlitar Götenehus.
Efter att taket börjat läcka kom försäkringsbolaget och deras byggpartners.
Taket är så pass dåligt och amatörmässigt gjort att det måste göras om - tack för den Götenehus! Huset är endast 15 år gammalt, men alla garantier har naturligtvis löpt ut.
Så tänk 2 ggr innan ni anlitar Götenehus.
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
TS, du ska ha fyllt i dina namn- och adressuppgifter i profilen om du ska ge referens på ett företag.
Tyvärr är jag inte byggkunnig själv så kan inte särskilt väl beskriva felen. Några av bristerna var:
- För tunn papp har använts
- Papp har skarvats
- Plåtarbeten undermåligt utförda
- Plåt för kort på vissa ställen som gör att regn drivs in under betongpannorna
- Bakfall på ett flertall ställen leder in vatten istället för att leda bort det
- Ränndal saknar underarbete
- På vissa ställen har inte balkar fästs. Hänger i luften och ser ofärdigt ut.
Götenenhus anlitade snickarlag som de "godkänt" och brukar jobba med.
- För tunn papp har använts
- Papp har skarvats
- Plåtarbeten undermåligt utförda
- Plåt för kort på vissa ställen som gör att regn drivs in under betongpannorna
- Bakfall på ett flertall ställen leder in vatten istället för att leda bort det
- Ränndal saknar underarbete
- På vissa ställen har inte balkar fästs. Hänger i luften och ser ofärdigt ut.
Götenenhus anlitade snickarlag som de "godkänt" och brukar jobba med.
Klicka här för att svara
