Jag köpte nyligen ett ganska litet hus med stora förhoppningar om att bygga om de för att kunna husera mig och mina barn Huset är byggt på krypgrund och vid ett senare tillfälle utbyggt med ett uterum som står på en vad jag tror är oisolerad betongplatta. Lägger till två bilder för visa Uterum med stora fönster, trätak och en grön betongplatta, inredd med bord och stolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett litet hus med uterum sett från ovan, omgivet av en gräsmatta och träd, med en krypgrund och oisolerad betongplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tanken är att här skapa två mindre sovrum. Mitt problem är golvet..jag kommer att bygga en tilläggsisolerad yttervägg enligt konstens alla regler. Men jag blir inte riktigt klok kring golvet. Vissa säger Lägg en plastmatta och sedan regla upp Vissa säger nivell eller liknande system.
Min rädsla är att fukt kommer vandra upp och sedan fastna under plastmattan. Går fukten att leda ut därifrån?Lägger jag nivellgolv så skapar jag en lugtspalt där jag är rädd att fukt vandrar upp i träväggen.
Hur hade ni gjort om ni hade en relativt snäv budget men vill få ett hållbart resultat?.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.