2 175 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Göra torkrum av pannrum
Jag har ett luft/vatten-värmesystem och i pannrummet står numera endast elpannan. Detta lämnar mycket yta över och jag funderar på att använda detta som torkrum. Frågan är om det är lämpligt med tanke på fukt och elektronik, kan panna ta skada? Vi har även en frys där men den går ju att flytta.
Lämpligast är nog att fråga tillverkaren av pannan, finns nog dock stor risk för att dom inte tycker det är lämpligt.
Temperaturen är nog ingen fara, skulle vara fukten då, men borde inte vara några bekymmer, det ska ju inte regna där inne. Elektroniken klarar sig säkert, sen vet jag inte om det finns andra komponenter som inte gillar det.
Temperaturen är nog ingen fara, skulle vara fukten då, men borde inte vara några bekymmer, det ska ju inte regna där inne. Elektroniken klarar sig säkert, sen vet jag inte om det finns andra komponenter som inte gillar det.
Sätt in en avfuktare i pannrummet istället för att värma upp luften i onödan, en avfuktare är dessutom betydligt energieffektivare som torkapparat än en värmefläkt !!!!, Både utrustningen i rummet och tvätten blir torr !!!
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Kolla om du hittar någon manual till elpannan, där kan du oftast se vilken drifttemperatur och ibland luftfuktighet den ska klara. Om du har en avfuktare i rummet så borde du kunna klara de gränserna lätt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden