jag spillde fruktdryck (mycket) på två av mina köksstolar.
sökte efter bra sätt att få rent dom och jag har provat med fäckborttagningsmedel, blandat flytande tvättmedel med vatten i sprayflaska och sprayat på och sen har jag provat både att lägga på papper för att suga upp vätskan och även provat med trasa och svamp.
verkar inte gå att få bort. stolarna luktar exakt som dom gjorde innan jag började behandlingen.
och det betyder väl att det är massa vätska kvar som inte gått bort.

har läst någonstans att man kan pudra på bakpulver och sen dammsuga efter en stund. kan det funka eller har ni andra tips som kan funka?
sista utvägen är väl annars att köpa en sån där ångdammsugare

Jag kör klädseltvätt med en sån här, funkar riktigt bra.
Man använder en klädseltvättmaskin för att rengöra en blå soffa i ett modernt vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stefan N Stefan N skrev:
Jag kör klädseltvätt med en sån här, funkar riktigt bra.
[bild]
vad kostar en sån där då? 2000?

5000:- men du kanske kan hyra en?

C
Magnus.Lindahl Magnus.Lindahl skrev:
vad kostar en sån där då? 2000?
Det räcker nog inte, men det finns textilvårdsfirmor som man kan lämna in till eller att de kommer ut och fixar.

Stefan N Stefan N skrev:
5000:- men du kanske kan hyra en?
C cpalm skrev:
Det räcker nog inte, men det finns textilvårdsfirmor som man kan lämna in till eller att de kommer ut och fixar.
ja det går tydligen att hyra för ett par hundra per dygn. värt att kolla upp

Vill man inte göra jobbet själv brukar bilvårdsfirmor (rekond) ha klädseltvättar.

Z ZipLock skrev:
Vill man inte göra jobbet själv brukar bilvårdsfirmor (rekond) ha klädseltvättar.
vill och vill, man kanske inte KAN göra det själv. sen så ska man ju i så fall släpa med sig stolarna till firman osv. jag testade i alla fall nu att spola av dom i duschen med flytande tvättmedel.

jag hällde på tvättmedlet, lät det sjunka in och sen körde jag lite lätt med en svamp(fina sidan) och efter det spolade jag av med duschslangen och kramade ur medlet med händerna och jag såg hur det kom fram ljusröd vätska(färgen på drycken jag spillt). lukten hade försvunnit från nästan hela stolen, det var bara kanterna runt sitsen som fortfarande luktade lite så nu stoppade jag ner den så att sitsen ligger i plöt med tvättmedlet i badkaret och där får den nu ligga någon timme och sen ska jag skölja av den igen och se hur det blir. det ska funka har jag bestämt!

Om du har lösa eller löstagbara stolsitsar räcker det nog med att ta med själva sitsen till nån som kan rengöra eller klä om sitsen (om du inte klarar att rengöra dem själv)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.