Hej,
Jag håller på och gör i ordning vid baksidan av vårt sutteräng. Har grävt upp en ganska envis klätterväxt med många rötter längs hela grunden och tänkte göra en remsa med stenmjöl (om det behövs?) sen duk och singel för att snygga upp vid husgrunden. Lite orolig att klätterväxten med blommor växer genom och upp mellan husgrunden och duken där det finns lite plats. Hur ska man förhindra det och lösa det på enklaste sätt? tack för tips!
Jag håller på och gör i ordning vid baksidan av vårt sutteräng. Har grävt upp en ganska envis klätterväxt med många rötter längs hela grunden och tänkte göra en remsa med stenmjöl (om det behövs?) sen duk och singel för att snygga upp vid husgrunden. Lite orolig att klätterväxten med blommor växer genom och upp mellan husgrunden och duken där det finns lite plats. Hur ska man förhindra det och lösa det på enklaste sätt? tack för tips!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
H j ä l p ?
Vad det nu än är som växer måste du få bort rötterna. Du har bara grävt lite på ytan och det räcker inte. Du måste gräva på djupet, kanske en halv meter djupt och lite till om det finns rötter kvar. Du märker snabbt när du gräver hur djupt rötterna går. Lönar sig att vara noggrann.
Oj det var jag rädd för! Har inte så mycket tålamod för att gräva mer just nu . Hade hoppats för en quick fix. Men jag förstår att det är som vanlig. En bra grundarbete är viktig! Trodde bara markduk skulle kunna kväva det mesta.
Klicka här för att svara