H
nino nino skrev:
Lånar lite...
Jag har en ca 60-70m lång infart som är under all kritik idag, ojämn, stora gropar osv

Troligen en gammal gångstig som blivit bredare med åren och sen har någon lagt ut grus

Hade hit en grävkille och han tyckte vi skulle gräva ur 30-40cm, lägga duk, fylla med kross och sen ett lager med finare sten.

Är det rätt väg att gå eller kan det räcka att skrapa av 10cm och lägga nytt, säg att det bör hålla iaf 15år
Vad ska åka på infarten?
tyngre fordon så bör man kanske gräva ur mer, beror lite på hur det ser ut.
Har själv gjort en parkering hemma.
Grävde bort jorden ned till orörd mark, på med markduk och fyllt med 0-90 sedan 0-32.
Nu nöjer jag mig med 0-32 då jag har detta som parkering för båt och husvgnarna minna
 
Bilar husvagn nån mindre lätt lastbil typ postnord osv
 
H
gräver du ut och gör det ordentligt ned så blir det ju bra utan tjälskjutning förhoppningsvis.
Jag hade grävt ur och gjort det ordentligt från början
 
  • Gilla
Magnumvilla och 1 till
  • Laddar…
C callelo skrev:
Ok, tack för alla svar! Då har jag lite att gå på.
Ja, prova gå på det!
 
  • Gilla
callelo
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Natursten är ännu jobbigare att gå i. Stenarna griper inte tag i varandra. Bara så att man tänker på det.
Då har man väl lagt för tjockt lager med grus?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.