6 594 läst ·
19 svar
7k läst
19 svar
Göra om grusad parkering
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Vad ska åka på infarten?nino skrev:
Lånar lite...
Jag har en ca 60-70m lång infart som är under all kritik idag, ojämn, stora gropar osv
Troligen en gammal gångstig som blivit bredare med åren och sen har någon lagt ut grus
Hade hit en grävkille och han tyckte vi skulle gräva ur 30-40cm, lägga duk, fylla med kross och sen ett lager med finare sten.
Är det rätt väg att gå eller kan det räcka att skrapa av 10cm och lägga nytt, säg att det bör hålla iaf 15år
tyngre fordon så bör man kanske gräva ur mer, beror lite på hur det ser ut.
Har själv gjort en parkering hemma.
Grävde bort jorden ned till orörd mark, på med markduk och fyllt med 0-90 sedan 0-32.
Nu nöjer jag mig med 0-32 då jag har detta som parkering för båt och husvgnarna minna
Byggveteran
· Åland
· 2 076 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden