Jag skall bygga om mitt kök, men har lite funderingar kring murstocken som sitter i vänstra sidan av köket. Se bild nedan. Vill inte ha några överskåp, men fläkten skall sitta på ungefär samma ställe som nu, lite närmare murstocken kanske.
Men hur gör man för att dölja fläktröret snyggast. Funderar på om man kan gå in från andra sidan in i murstocken, så att det syns så lite som möjligt.
Tacksam för alla tips och förslag, och även om nån vet om man kan gå in från andra sidan i murstocken
Men hur gör man för att dölja fläktröret snyggast. Funderar på om man kan gå in från andra sidan in i murstocken, så att det syns så lite som möjligt.
Tacksam för alla tips och förslag, och även om nån vet om man kan gå in från andra sidan i murstocken
Är hålet i murstocken verkligen riktat rakt ut som slangen är riktad? Tycker det ser ut som det är byggt en "träram" utanför stocken? Tänkte om det sitter en rörböj där? Det lilla hörn man ser på kaklet bredvid eluttaget ser ut att vara hörnet på murstocken? kanske... 
Man måste ju se skorstenen, vore ju onödigt om du borrade hål där röken från pannrummet ska ut.KarinC skrev:
Börjar blir mer och mer inne på att sätta överskåp hela vägen istället, verkar inte gå att dölja fläktröret nåt nåt snyggt sätt. Så ist för det första alternativet får det nog tyvärr bli alt. 2.
Klicka här för att svara



