Jag skall bygga om mitt kök, men har lite funderingar kring murstocken som sitter i vänstra sidan av köket. Se bild nedan. Vill inte ha några överskåp, men fläkten skall sitta på ungefär samma ställe som nu, lite närmare murstocken kanske.

Men hur gör man för att dölja fläktröret snyggast. Funderar på om man kan gå in från andra sidan in i murstocken, så att det syns så lite som möjligt.

Tacksam för alla tips och förslag, och även om nån vet om man kan gå in från andra sidan i murstocken :)

• DSC00203.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00204.jpg
    Skapa konto
bygg en slits uppe under taket (låda)

Menar du en som skall sitta bredvid murstocke då, har du nån bild/länk kanske? VIll ju gärna inte att det skall sticka ut ännu mer frän väggen än vad det redan gör. Snarare mindre.

Ingen annan nån som har nåt bra förslag?

Är hålet i murstocken verkligen riktat rakt ut som slangen är riktad? Tycker det ser ut som det är byggt en "träram" utanför stocken? Tänkte om det sitter en rörböj där? Det lilla hörn man ser på kaklet bredvid eluttaget ser ut att vara hörnet på murstocken? kanske... :)

Ja tyvärr tror jag hålet är riktat utåt som slangen. Det är murstocken som är byggd som ett upp och nervänt L. Men tror du det funkar att gå in i murstocken från högersidan, den är 12 cm djup.

KarinC skrev:
Ja tyvärr tror jag hålet är riktat utåt som slangen. Det är murstocken som är byggd som ett upp och nervänt L. Men tror du det funkar att gå in i murstocken från högersidan, den är 12 cm djup.
Man måste ju se skorstenen, vore ju onödigt om du borrade hål där röken från pannrummet ska ut.:)

Ser tyvärr inte var skorstenen går, Men kan inte tänka mig att röken skall gå ut till höger på bilden, men som sagt ingen expert på murstockar.

Börjar blir mer och mer inne på att sätta överskåp hela vägen istället, verkar inte gå att dölja fläktröret nåt nåt snyggt sätt. Så ist för det första alternativet får det nog tyvärr bli alt. 2.

• Aaavittutnöverslåp.jpg
    Skapa konto
  • Mittkökmöverskåp.jpg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.