Vi har tänkt att sätta Konradsons Glaskakel (transparanta med vitmålad baksida) 10x10 cm som stänkskydd mellan bänkskivan och överskåpen.

Alla säger att det är inte så himla svårt, om man använder lite och vitt fix. Låter ju bra! Men vi har ett stort frågetecken!

Hur gör man hål för apparatdosorna?

Tacksam för tips och idéer!

:)
 
Att göra hål mitt i lämnar jag åt andra att tipsa om även om jag kan tänka mig att tex en extremt finkorning hålsåg med diamant och vattenkylning kan göra tricket. Ett kök jag gjorde med 10x10 glaskakel hade ett gäng uttag och andra elakheter men allt hamnade mot kanten av en eller två glasplattor. Finkorning diamantklinga på vinkelslipen, lågt varvtal och lätt på handen och det var inget problem. Risken är att man spräcker materialet om man får tunna bitar kvar

// Mats
 
Tack för tipset!

Kommer att ha användning för det i vissa lägen, men det verkar som att vi får ett par plattor med dosor mitt i... Vi hade ingen tanke på vad vi skulle ha för någonting på väggen som stänkskydd när vi drog elen. Nu i efterhand skulle det ju varit bra om man hade tänkt glas redan då...

Hmm, nån annan som har några tips när man ska göra hål i plattan?
 
Markera alla hål och lämna dessa i en butik där man säljer plattor. Oftast har dom utrustning till detta. För några år sen fick jag hjälp av Golvpoolen i Malmö. Det kostade inte många tior.
 
Tack för ännu ett bra svar! Jag var tillbaka med panån med prover och frågade om de kunde göra hål och det var inga problem. Sen beställde hon även hem två glaskakelplattor 10x10 så att vi enklare kan kolla hemma :) Vilken toppen service!
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.