Har en tv i barnens hörna på ovanvåningen som har en Apple TV 1gen. Den funkar inte längre så behöver byta ut mot något annat. Vet att jag gett morsan en chromecast en gång i tiden och den står sig bra men verkar inte längre säljas? Några tips på prisvärda alternativ. Streaming kommer ske via antingen iPhone eller Android platta

Lågt pris prioriteras. Annars hade jag köpt en nya Apple tv

AXS AXS skrev:
Finns, men blivit dyrare och fått fjärr.
[länk]
Jo jag såg det. Kostade väl typ 600kr innan så lite för pricy

AXS
Fire Stick var billig igår, men nu slut på lager hos Amazon.

Finns ju flera liknande från bland annat xiaomi. Eller kolla Facebook marketplace.

• Gilla
olofh
  • Laddar…
Vill man inte vara begränsad i vilka appar som går att köra så är det ju en AppleTV eller någon mediaspelare med Google TV som gäller. Det finns väl iaf några alternativ till Googles egna produkter, tex Xiaomi som nämnts ovan.

Chromecasten finns fortfarande att köpa i många butiker och det är nog det billigaste/bästa alternativet om wifi är ok. HD varianten är ju rätt billig, om det räcker.

MathiasS MathiasS skrev:
tex Xiaomi som nämnts ovan..
Vissa filmappar tex Viaplay är begränsade till 720p i Xiaomi. App-utvecklarens fel, men ändå en begränsning för användare.

arneri68 arneri68 skrev:
Vissa filmappar tex Viaplay är begränsade till 720p i Xiaomi. App-utvecklarens fel, men ändå en begränsning för användare.
Ja här blir det inga kinesiska spionprodukter installerade, det är ett som är säkert.

• Haha
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
N
O olofh skrev:
Har en tv i barnens hörna på ovanvåningen som har en Apple TV 1gen. Den funkar inte längre så behöver byta ut mot något annat. Vet att jag gett morsan en chromecast en gång i tiden och den står sig bra men verkar inte längre säljas? Några tips på prisvärda alternativ. Streaming kommer ske via antingen iPhone eller Android platta

Lågt pris prioriteras. Annars hade jag köpt en nya Apple tv
Finns en hel del Chromecast på Tradera. Gen. 1 är definitivt inget att satsa på.

Ordet prisvärd är subjektivt men apple tv är hands down det bästa alternativet enligt mig xiaomi osv boxarna tycker jag har alldeles förmycket lagg. Google chromcast gen 4 som antagligen inte sälja ny längre är det bästa alternativet sett till budget enligt mig. Jag har till och med apple tv 4k kopplade till mina och barnens smarta tvn.

• Gilla
RalleB
  • Laddar…
En tanke kan vara att köpa en helt ny TV.
Idag får man en TV med inbyggd Chromecast för ca 3kkr, lite beroende på kravbild naturligvis, men till en "TV hörna" för barnen kanske det duger?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.