1 517 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Göra gammal tv smart
Har en tv i barnens hörna på ovanvåningen som har en Apple TV 1gen. Den funkar inte längre så behöver byta ut mot något annat. Vet att jag gett morsan en chromecast en gång i tiden och den står sig bra men verkar inte längre säljas? Några tips på prisvärda alternativ. Streaming kommer ske via antingen iPhone eller Android platta
Lågt pris prioriteras. Annars hade jag köpt en nya Apple tv
Finns, men blivit dyrare och fått fjärr.
https://www.webhallen.com/se/product/373807-Google-TV-Streamer-4K-Bundle-Porcelain
https://www.webhallen.com/se/product/373807-Google-TV-Streamer-4K-Bundle-Porcelain
Vill man inte vara begränsad i vilka appar som går att köra så är det ju en AppleTV eller någon mediaspelare med Google TV som gäller. Det finns väl iaf några alternativ till Googles egna produkter, tex Xiaomi som nämnts ovan.
Chromecasten finns fortfarande att köpa i många butiker och det är nog det billigaste/bästa alternativet om wifi är ok. HD varianten är ju rätt billig, om det räcker.
Chromecasten finns fortfarande att köpa i många butiker och det är nog det billigaste/bästa alternativet om wifi är ok. HD varianten är ju rätt billig, om det räcker.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 016 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 016 inlägg
Finns en hel del Chromecast på Tradera. Gen. 1 är definitivt inget att satsa på.O olofh skrev:Har en tv i barnens hörna på ovanvåningen som har en Apple TV 1gen. Den funkar inte längre så behöver byta ut mot något annat. Vet att jag gett morsan en chromecast en gång i tiden och den står sig bra men verkar inte längre säljas? Några tips på prisvärda alternativ. Streaming kommer ske via antingen iPhone eller Android platta
Ordet prisvärd är subjektivt men apple tv är hands down det bästa alternativet enligt mig xiaomi osv boxarna tycker jag har alldeles förmycket lagg. Google chromcast gen 4 som antagligen inte sälja ny längre är det bästa alternativet sett till budget enligt mig. Jag har till och med apple tv 4k kopplade till mina och barnens smarta tvn.
Klicka här för att svara