Vurderer å kjøpe en begagnat köksfläkt, den er pr idag for utblås, altså inga galler i toppen av skorstenen. Jag behøver ha den som kolfilter med utblås i toppen, er det enkelt at stansa/kapa ut öppningar i plåten? Kanske nått mek verkstad på västkusten som löser det snabbt med en press/stansmaskin?

• Köksfläkt installerad på köksväggen med vitt kakel, utan galler i toppen av skorstenen för utblås.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Det är nog svårt att få in en redan bockad plåt i en maskin.
Det man borde kunna göra är att såga eller använda nibbler för att ta upp ett hål.
Kanterna kommer nog inte bli helt släta så det behövs nog en ram för gallret, kanske kan man såga ur lite mindre och bocka kanten för att det ska bli stadigt.

Frågan är väl om man sparar så mycket på att köpa begagnat om man behöver köpa tjänsten att bygga om den?

Helt enig, har nok slått ifra meg modifiseringen. Om denne flakten skal bli aktuell så går jeg nok for en løsning med utblås ut av veggen.

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Jag gjorde det själv med vinkelslip och en dremel. Blev good enough med tanke på att den sitter upp mot taket och att skorstenen har en mörk färg i mitt fall så att det inte blev helt perfekt syns inte så mycket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.