Vi ska köpa ett hus relativt snart och ett av de mest intressanta objekten har en dålig planlösning och speciellt för köket och matplatsen. En lösning skulle vara att göra om uterummet (vår/höst) till kök/matplats. Någon som vet om det skulle kräva bygglov eller liknande att göra om uterummet? Vi kommer inte ändra storleken. Jag förstår att man måste isolera extra och ha nytt tak, dra rör, värme etc. Är det billigare/smidigare att bara göra om allt från början eller borde funka att "förbättra" väggar, tak, golv etc? Vi skulle antagligen också öppna upp mot vardagsrummet som är brevid om möjligt. Några förslag?