Hej, Jag har ärvde en gammal festool bordsåg utan såg. Tänkte att bygga om det till har min makita batteri driven cirkelsåg i det. Jag tänkte borr ny håll i bordet och skruva fast det under. En problem jag se är att botten platta av makitan kan inte har en borrad skruv håll i en av hörnorna, det är inte bred nogg. Några tips? Skulle det vara nog att har 3 av hörnorna har skruv i? känn ostabilt. Jag välkommer förslag!

• En kapsåg på ett sågbord över ett trägolv, byggverktyg, hemförbättring, snickeri, inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Demonterad strömbrytare mot suddig bakgrund, sidovy, kablar och verktyg synliga. Inre mekanism exponerad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
inget som stoppar att märka och borra hål i plattan och sedan handgäng den =) men sågdjupet blir lidande och sen on/off och hade själv dendär modellen för 22-25mm brädor funka den fint med tvärsnitt MEN 2x4 fick man använda med silkesvante samma med klyvning =)

• Gilla
joseph_carpentry
  • Laddar…
Hej!

Den resan har jag gjort. Ett gammalt gediget Elu-kombibord och AEG 18v såg. Jag valde den större modellen av såg för att få till bättre klyvhöjd. Fixade till en klyvkniv efter mycket funderande.
Här är länken till min resa. Du får bläddra fram flera sidor innan den blir klar.
Har du några frågor så är det bara att höra av dig. Lucka till med bygget!
Med vänlig hälsning, Dag

https://www.byggahus.se/forum/threads/stigens-verkstadstrad.356466/page-21

• Gilla
joseph_carpentry
  • Laddar…
LoweW
HogeN HogeN skrev:
inget som stoppar att märka och borra hål i plattan och sedan handgäng den =) men sågdjupet blir lidande och sen on/off och hade själv dendär modellen för 22-25mm brädor funka den fint med tvärsnitt MEN 2x4 fick man använda med silkesvante samma med klyvning =)
Visst är det en DSS610? Jag renoverade mitt hus med en och hade inga problem med att varken tvärkapa eller klyva 45x170mm reglar med klingan som kom med.

LoweW LoweW skrev:
Visst är det en DSS610? Jag renoverade mitt hus med en och hade inga problem med att varken tvärkapa eller klyva 45x170mm reglar med klingan som kom med.
Yes... men tror mer på min var måndagsexemplar.. byte den mot DRS780 så blev det bättre :D

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
LoweW
HogeN HogeN skrev:
Yes... men tror mer på min var måndagsexemplar.. byte den mot DRS780 så blev det bättre :D
Ouh, den ser fin ut!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.