7 469 läst ·
2 svar
7k läst
2 svar
Gömma rör i badrum
Hur har ni gömt eran rör i badrummet? Jag har tänkt 1000 gånger på problemet men är ännu inte 100% på hur jag skall göra.
Jag har inkommande vatten från vinden och funderar på att gömma alla rör i ett hörn. Där tänker jag gömma två fördelare, golvvärmerör + pushen. Totalt blir det 9 rör som skall kopplas och gömmas.
Jag har funderat på två alternativ.
Alt 1.
Täckskikta hela ytan bakom rören så att kopplingarna ligger efter täckskikten sen kakla framtill där jag ska gömma. Sen funderar jag på att använda en Lux-skiva och kakla den och ställa diagonalt.

Alt 2
Bygga in allt med gips och ha en inspektionslucka. Självklart måste jag täckskikta ytan där med.
Hur har ni gjort?
Kan ni som har gömt rören i badrummet bidra med någon bild. ?
mvh
Montana
Jag har inkommande vatten från vinden och funderar på att gömma alla rör i ett hörn. Där tänker jag gömma två fördelare, golvvärmerör + pushen. Totalt blir det 9 rör som skall kopplas och gömmas.
Jag har funderat på två alternativ.
Alt 1.
Täckskikta hela ytan bakom rören så att kopplingarna ligger efter täckskikten sen kakla framtill där jag ska gömma. Sen funderar jag på att använda en Lux-skiva och kakla den och ställa diagonalt.
Alt 2
Bygga in allt med gips och ha en inspektionslucka. Självklart måste jag täckskikta ytan där med.
Hur har ni gjort?
Kan ni som har gömt rören i badrummet bidra med någon bild. ?
mvh
Montana
Klicka här för att svara