Hejsan!
har en liten fråga. Vi har klinker och elgolvvärme i 3-4 rum (används ej längre, är avstängda i proppskåpet) och det jag undrar är om (hur) man kan ta bort de irriterande reglagen (termostaterna som sitter på väggen)..

tex sitter ett i vägen för mina kommande köksskåp.. och innan vi sätter panel på väggen skulle det vara bra om vi kunde ta bort den lilla dosan.. (Samma sak gäller i de andra rummen, när vi renoverar väggarna vill vi inte ha de där reglagen kvar.. Oavsett när vi väljer att riva upp golvet och slingorna)

hur går man tillväga? Ber en elektriker kapa alla?
Med vänlig hälsning, sandra

Du kan göra det själv om du känner dig säker på hur det ska göras. Annars tillkalla en elektriker. Försäkra dig om att de verkligen är bortkopplade ut proppskåpet, skruva loss termostaterna och sätt sk "ubåtar" på de inkommande ledningarna. Sätt doslock över dosorna. Alternativt, om du är säker på att de aldrig mer ska användas, kan du dra ur trådarna och sedan bygga för dosorna på valfritt sätt när du renoverar.

f91jsw skrev:
Du kan göra det själv om du känner dig säker på hur det ska göras. Annars tillkalla en elektriker. Försäkra dig om att de verkligen är bortkopplade ut proppskåpet, skruva loss termostaterna och sätt sk "ubåtar" på de inkommande ledningarna. Sätt doslock över dosorna. Alternativt, om du är säker på att de aldrig mer ska användas, kan du dra ur trådarna och sedan bygga för dosorna på valfritt sätt när du renoverar.
Ska fundera på om vi planerat in något inom snar framtid där vi måste ha hit en elektriker för, isf kan han få kapa ledningarna som bonus när han ändå är här. De (golvvärmen inkl reglagen) ska bort permanent iaf så jag vill inte ha några lock helst (är numer installerat jordvärme i huset/radiatorer) och även klinkergolven ska bytas ut till trägolv så småningom (men man kan inte göra allt på en gång ju..).

Tack för rådet :)

Ha en trevlig dag!
MVH Sandra

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.