B bhus2021 skrev:
då måste du öppna normcentralen och mäta t ex med tångamperemeter på utgången från den dvärgbrytaren. Rekommenderas inte om du inte har någon form av utbildning
pacman42 pacman42 skrev:
Den är kopplad mellan fas och nolla, det är orimligt att det inte skulle vara nolla utifrån hur det är kopplat, men man skall aldrig säga aldrig iofs.

Det står också "max 10A load" på termostaten. Så att man skulle lagt ner än 10A är inte rimligt heller
Som jag förstår det så är det en L1 ch L2 till värmeslinga och en L1 och L2 till termostat. Ingen nolla pga dubbel kvadrat. Eller?

T Talrik skrev:
Som jag förstår det så är det en L1 ch L2 till värmeslinga och en L1 och L2 till termostat. Ingen nolla pga dubbel kvadrat. Eller?
Det finns nog lite missförstånd här... Jag tror inte jag ska försöka mig på att reda ut detta men någon annan kanske känner sig manad?

• Haha
pacman42
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det finns nog lite missförstånd här... Jag tror inte jag ska försöka mig på att reda ut detta men någon annan kanske känner sig manad?
Jag vet inte om jag orkar faktiskt. Ibland är man bara för trött.

• Gilla
  • Älska
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
A
Det ska finnas dokumentation, instruktioner och ritningar för golvvärmen. Har du tittat i dessa?

T Talrik skrev:
det kan också sitta en kontaktor (relä) i en eldosa nära golvet beroende på hur gammal anläggningen är. Jag har så eftersom termostaten bara har en fas till/från och jag har två slingor i golvet (2 olika faser). Så termostaten styr bara reläet, som i sin tur slåpper på de två faserna.

• Gilla
Talrik och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.