Undrar hur känslig en monterad golvvärme kabel egentligen är? Förstår att man ska vara försiktig, men på en del instruktioner står det att man ska lägga ut plankor/skydd att gå på för att inte skada kabeln. Det blir ju ett helvete att flytspackla då.

Hur försiktigt måste man vara när allt är monterat och man flytspacklar?
 
T
Ingen fara att gå på kablarna med skor, har gjort så på hundratals kablar utan dom har blivit skadade. Däremot har jag skurit av ytterhöljet på en kabel med en mattkniv av ren klumpighet, fick lägga om 15 kvadrat:crysmile:
 
Tack. Tänkte väl att det inte kunde vara så känsligt. Blir tillräckligt svårt att få till flytspacklingen ändå =)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.