När används respektive?
https://www.rinkabyror.se/artikel/lk-rorhallarbygel-65-mm-100st-fp/
https://www.rinkabyror.se/artikel/lk-rorhulling-16-20-25st-fp/

Jag har sett att bägge varianterna står med i olika kostnadsberäkningar, både i inlägg (ex. https://www.byggahus.se/forum/threads/materialkostnad-golvvaerme.337108/#post-3227275 ) här och på olika govvärmesidor/VVS-sidor (ex. https://golvvarmebutiken.se/Materialberaknaren ), men jag förstår inte varför man behöver "rörhullingen" om den ändå används till samma sak.
Båda benämns ju som "fästanordning i vändningarna" men bygeln används även till att fästa listerna som jag förstår det.

I mitt fall handlar det om infästning i cellplast under armering och betong. Och ja, jag är medveten om att man kan naja fast rören i armeringsmattorna men det känns bättre om rören får vara underst ifall någon i framtiden får för sig att borra hål i golvet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.