Jag ska inreda en råvind ovanför min lght i Sthlm. I huset finns vattenburen värme - föreningen har nyligen installerat fjärrvärme. Enligt uppgift ska cirkpumpar osv räcka till för att trycka upp varmvattnet en våning till. Undrar följande. Andra synpunkter? Är jag helt fel ute?
Om jag funderar på att förlänga värmestam från min bef lght upp till vinden - är det troligt att det räcker med att förlänga en stam? Golvytan på vinden är 60 kvm med boendeytan är ca 35 kvm (pga snedtak).
Vinden blir tre rum - ett litet sovrum (25%), en liten toalett (25 %) och ett större vardagsrum (50%). I badrum ska det vara klinker, i övriga rum Khärs ekparkett 15 mm. Jag vill hålla igen på bygghöjden. Hur göra? Vilket system? Rördimension på golvvärmerör? Vilken shunt/push? Kan man på fräsa ner golvvärmerören i betongbjälklaget (som är 40 cm tjockt) för att spara plats? Kan/bör man fräsa ner golvvärmerören OCH sedan använda golvvärmeplåtar för de delar som blir parkettgolv? Eller måste man använda skivor eller rörhållare och sedan gjuta/spackla in dom - detta tar ju en del plats?