Våran sladd ner till golvvärmen har gått sönder den som känner av värmen nu pratade min son om att man kan sätta in en rumstermostar istället så att golvvärmen funkar vad kan ni rekommendera för termostat kommer inte ihåg vad golvvärmen är för sort tacksam för svar
 
Många golvvärmeterostater går att ställa om mellan att mäta temp i golvet eller luften. Kolla först om det går på den du har.

Hur säker är du på att det ör givaren i golvet, eller kabeln till den som är felet?
 
H hempularen skrev:
Många golvvärmeterostater går att ställa om mellan att mäta temp i golvet eller luften. Kolla först om det går på den du har.

Hur säker är du på att det ör givaren i golvet, eller kabeln till den som är felet?
Elektrikern har kollat å vi har en ny dosa
 
Hur menar du med ny dosa?
 
Jag har förstått det som att det är relativt ovanligt att givaren i golvet går sönder. Men du skrev i första inlägget "sladd". Menar du att det är själva kabeln ned som är skadad?

Däremot så är det ganska vanligt att själva termostaten går sönder. Så frågan är väl lite hur elektrikern har konstaterat att givaren är trasig. Iom. att det är såpass ovanligt så skulle jag vara lite lätt skeptisk.
 
H hempularen skrev:
Hur menar du med ny dosa?
Termostat
 
H hempularen skrev:
Jag har förstått det som att det är relativt ovanligt att givaren i golvet går sönder. Men du skrev i första inlägget "sladd". Menar du att det är själva kabeln ned som är skadad?

Däremot så är det ganska vanligt att själva termostaten går sönder. Så frågan är väl lite hur elektrikern har konstaterat att givaren är trasig. Iom. att det är såpass ovanligt så skulle jag vara lite lätt skeptisk.
Den vita kabeln som går i ett rör som är trasigt sen är det 4 andra eltrådar som är inkopplat till termostaten
 
  • Gilla
Christian Stensson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.