Hur har ni gjort som fått ner värmeslangen under armeringsnätet i plattan?
Har ni satt fast slangen i isoleringen och sedan lagt nätet ovanpå eller? Jag hade tänkt naja fast slangen i armeringsnätet men förstår inte hur man gör för att få dit slangen underst.

Det går lika bra att naja slangen åvan på armeringen,så varför krångla til det???

Tex för att få golvvärmeslangen ur vägen så att man inte skadar den så lätt

Jag har gjort både och. I källaren där jag bilade bort golvet och göt ytt med golvvärme använde jag wirsbos "hållare" som "ByggaNytt" hade på sina bilder. Värmeslangen vill hela tiden krulla ihop sig och hållarna sitter inte särskilt bra i isoleringen (fick spika fast med krökta spik.) I min utbyggnad hamnade isoleringen på nätet och som du själv skrev så är de mer i vägen då med risk för skador. Beror lite på hur mycket du ska springa runt innan gjutningen, eller menar du att du vill undvika att skada slangen när du sätter upp mellanvägga? I källaren är samtliga våra mellanväggar limmade med PL-400 mot betongen med endast ngn enstaka bult ner i plattan.

Det var som jag trodde alltså: Vill man ha slangen under nätet najar man inte. Alltså kommer jag att lägga slangen ovanpå och mellanväggen kommer att limmas mot betongen.

Tackar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.