Hej, tänkte kolla om någon här på forumet har kommit i kontakt med Hedemorapannan system från slutet av 60-talet där tillflödet till elementen och returen går inom samma dubbelväggiga rör. Se bifogade bilder.

Nu funderar jag på att ersätta några element med golvvärme och undrar om det överhuvudtaget är genomförbart? :S

Är det någon adapter som skall köpas i så fall?

Och hur effektivt system får jag om till och returen från golvvärmen går i samma rör?

Den ena bilden visar ett element från bottenvåningen, den andra bilden visar en ledig förgrening i källaren.
 
  • IMG_0682.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0683.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hm, --ettrörssystem, brukar vara svåra att justera in ,när man gjort ingrepp i efterhand,
kan du inte dra en egen krets för G;V man kan ju inte köra för varmt i GV, det blir problem
 
Jo, lokala rörisen rekommenderade en separat slinga också. Jag är dock lite orolig för kostnaden + det estetiska. De nya rören lär ju ligga utanpå, för det blir väl för bökigt att bryta sig in i bjälklaget och dra tvärs över kåken.
 
Krilleman
Jo, jag håller med att det kanske blir en "estetisk" fråga med du har nog inget altenativ!

Sköter sig din isolerare blir det bra i slutändan iaf! Men det kostar en slant!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.