Hej, tänkte kolla om någon här på forumet har kommit i kontakt med Hedemorapannan system från slutet av 60-talet där tillflödet till elementen och returen går inom samma dubbelväggiga rör. Se bifogade bilder.
Nu funderar jag på att ersätta några element med golvvärme och undrar om det överhuvudtaget är genomförbart? :S
Är det någon adapter som skall köpas i så fall?
Och hur effektivt system får jag om till och returen från golvvärmen går i samma rör?
Den ena bilden visar ett element från bottenvåningen, den andra bilden visar en ledig förgrening i källaren.
Nu funderar jag på att ersätta några element med golvvärme och undrar om det överhuvudtaget är genomförbart? :S
Är det någon adapter som skall köpas i så fall?
Och hur effektivt system får jag om till och returen från golvvärmen går i samma rör?
Den ena bilden visar ett element från bottenvåningen, den andra bilden visar en ledig förgrening i källaren.
Medlem
· Dalarna
· 195 inlägg
hm, --ettrörssystem, brukar vara svåra att justera in ,när man gjort ingrepp i efterhand,
kan du inte dra en egen krets för G;V man kan ju inte köra för varmt i GV, det blir problem
kan du inte dra en egen krets för G;V man kan ju inte köra för varmt i GV, det blir problem
Jo, lokala rörisen rekommenderade en separat slinga också. Jag är dock lite orolig för kostnaden + det estetiska. De nya rören lär ju ligga utanpå, för det blir väl för bökigt att bryta sig in i bjälklaget och dra tvärs över kåken.
Klicka här för att svara

