Trådlös termostat med otydlig display och synligt slitage, möjligtvis skadad av batteriläckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag bytte batteri i en av mina trådlösa termostater men det hjälpte inte. Såg att en av kontakterna ärgat sannolikt från batteri läckage, slipade lite lätt på den och då blev det så här…. Bortom räddning?

Digital display på en apparat som visar ordet "FAIL" med en hus-ikon och batterisymbol.
Skapa konto
Nu tryckte jag lite på den, verkade som försökte ansluta, men sen blev det istället då här…..

Elektrisk kopplingspanel med termostater där två dioder lyser rött och kablar anslutna.
Skapa konto
Letar vidare ska gå att ”para” om termostat men de båda slingorna lyser rött…o reagerar inte när jag trycker på knappen

Återstår att återställa hela centralen....och läsa in igen...vill man ju helst slippa.....

Prövat nollställa mottagarenhet genom att enligt instruktion hålla in L knappen 3s. Då ska den bli grön o det blir den. Dock ska kanalerna bli oranga o det blir de inte (utan lyser inte alls, inga)….verkar kört. Har även provat nolla termostaten genom samtidigt vänster höger tryck men det går inte heller….

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.