Dra ner till botten och vänta en dag sedan kan du se om det blir kallt. Är det betonggolv kan det ta flera dagar innan du märker att golvet blir kallt. Blir det inte kallt efter några dagar kan du konstatera att den termostaten inte går till golvvärmen.