En sista urkorkad kontrollfråga innan jag gjuter igen golvet.
Golvvärmeslangen är på plats, armeringen har lyfts upp från cellplasten och allt är najjat och fint. Nu är det väl inget mer som ska göras? Det är väl bara vid elgolvvärme som man måste förbereda för termostaten?
 
En liten grej. Röret (avloppsrör?) Det ser gammalt ut, varför inte byta det innan du gjuter igen allt? Var noga med att se till att frigoliten inte kan lyfta sig pga att betongen råkar rinna under, kan hända om den är något för rinnande och då blir det jobbigt..
 
Hus-kvarna skrev:
En liten grej. Röret (avloppsrör?) Det ser gammalt ut, varför inte byta det innan du gjuter igen allt? Var noga med att se till att frigoliten inte kan lyfta sig pga att betongen råkar rinna under, kan hända om den är något för rinnande och då blir det jobbigt..
Jag frågade röris när de var här om de tyckte att avloppsrören skulle bytas, men de tyckte att det behövdes inte då de såg så välmående ut.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.