3 368 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
golvvärme problem
hej
undrar om någon har lite erfarenhet av el slingan t2 röd som ska vara själv reglerande
får ingen värme längre av slingan
har ohm mätt slingan och den är hel men jag har ett väldigt högt ohm tal 1400 ohm på en ca 100 m slinga
vad ska det kunna bero på
undrar om någon har lite erfarenhet av el slingan t2 röd som ska vara själv reglerande
får ingen värme längre av slingan
har ohm mätt slingan och den är hel men jag har ett väldigt högt ohm tal 1400 ohm på en ca 100 m slinga
vad ska det kunna bero på
vet ej vad det ska vara men om jag ej tänker fel så borde det vara vara något mellan 40 och 60 ohm eftersom en slinga på 100m har 1120w och en 86m slinga har 960w men den ska ju kunna reglera sej själv och det vet jag ej hur det funkar om ohm talet ökar /minskar med värmen
Hur gammal är slingan?
Det finns fall där en gammal slinga helt enkelt slutar att funka, den är fortfarande hel och drar ström men värmer inte.
//jonas
Det finns fall där en gammal slinga helt enkelt slutar att funka, den är fortfarande hel och drar ström men värmer inte.
//jonas
tror den är 4 år
Är det resistansen som ökar med värmen som reglerar en t2 röd slinga ?
Isofal kan det vara någon spill värme som värmer slingan så att ohm talet blir så högt att det inte blir någon efekt på slingan (varm vatten rör eller liknande)
Är det resistansen som ökar med värmen som reglerar en t2 röd slinga ?
Isofal kan det vara någon spill värme som värmer slingan så att ohm talet blir så högt att det inte blir någon efekt på slingan (varm vatten rör eller liknande)
Klicka här för att svara