I vårt kök ligger just nu en plastmatta ovanpå betongplattan, men vi har för avsikt att lägga in laminatgolv med golvvärme eftersom golvet ofta känns kallt (speciellt mot ytterväggen). I övrigt inga fel på mattan då huset bara är 4 år.

Vad är era rekommendationer angående underlaget? Är det ett krav att slänga ut plastmattan?
 
Mattan tar du väl bort i alla fall. Annars måste du ju höja golvet i köket rätt mycket ;)
 
Bort med mattan!
 
Tommy_S skrev:
Bort med mattan!
Kan du motivera ditt svar, känns lättare att kasta ut den om jag är övertygad själv. Att plastmattan bygger några mm på höjden är inget problem.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.