Hej!

Håller på med en garagegrund, där jag tänkte ha tre alt två slingor. Innermått väggar ca 6.1x9.1m

1. Garagedelen
2. Hobbyrum
3. Toalett (om den inte blir för liten annars två slingor i garaget)

Jag har köpt 20x2 wirsbo 240m + x-antal skenor. vilket borde räcka.
Köpte ej något färdigt kit då jag ej har för avsikt att koppla in det hela på ett par år.
Men började fundera på hur man ska lägga slangarna. Verkar vara en mer vetenskap än jag först trott...
Är det någon som kan assistera med ett enkelt schma hur placeringen + hur långa slingor.
Ev kunna bifoga nåt liknande.

Inkommande vatten markerat i hörnan.

Mvh
Mathias
 
Det är nog inte så komplicerat som du tror...... Lägg framledning längs med ytterväggarna och slingra dig sedan tillbaka......

Du ska hålla dig kring max 90-100m slang per slinga. Det betyder med 4m per kvm cirka 25kvm per slinga. Behöver du lägga två slingor ser du till att dom blir ungefär lika långa.

Om du ändå tycker det är besvärligt kan du ringa uponor/wirsbo och skicka in en ritning till dom så återkopplar dom med läggningsanvisning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.