1 859 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Golvvärme i källare
Hej!
Jag renoverar ett 3,6kvm2 rum i källaren med Toa och dusch.
Det är en oisolerad betongplatta som är ca 15cm tjock.
Jag vill ha elvärme i golvet men vet inte vad jag bör välja. Betongen ser torr ut men leran under är något fuktig. Såg det när jag gjöt ner avlopp till dusch. Källarväggarna är isolerade på utsidan som gjordes när jag nyligen dränerade runtom huset.
Jag ska ha klinker som golvbeklädnad och tänker att jag bör ha någon isoleringsplatta som kan "andas" ifall fukt tränger uppåt.
Kan någon ge mig ett råd på materiel?
/David
Jag renoverar ett 3,6kvm2 rum i källaren med Toa och dusch.
Det är en oisolerad betongplatta som är ca 15cm tjock.
Jag vill ha elvärme i golvet men vet inte vad jag bör välja. Betongen ser torr ut men leran under är något fuktig. Såg det när jag gjöt ner avlopp till dusch. Källarväggarna är isolerade på utsidan som gjordes när jag nyligen dränerade runtom huset.
Jag ska ha klinker som golvbeklädnad och tänker att jag bör ha någon isoleringsplatta som kan "andas" ifall fukt tränger uppåt.
Kan någon ge mig ett råd på materiel?
/David
Tyvärr lågt i tak som det redan är. Jag hitta dessa isoleringsskivor (http://www.ebeco.se/isolering/cable-board) och hoppas de kan vara fult så bra än att slita röven av sig med att bära och bila betong.
Jag är i snarlik sits med oisolerad platta där jag avser lägga vattenburen golvvärme.
Jag vill att golvet ska fortsatt kunna andas, och undrar därför hur pass diffusionsöppna den vanliga "slangspårade" EPS-skivorna är (30 mm skiva)?
Finns det alternativ till EPS-skivor som är mer öppna?
Jag vill att golvet ska fortsatt kunna andas, och undrar därför hur pass diffusionsöppna den vanliga "slangspårade" EPS-skivorna är (30 mm skiva)?
Finns det alternativ till EPS-skivor som är mer öppna?
Hur gjorde ni? Blev det eps skivor?
Klicka här för att svara