1 853 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
golvvärme, ha kvar elementen?
Hei,
Skal sätta i golvvärme i hela huset. Har gamla element just nu. När vi skaffar golvvärmen är det bra att ha kvar elementen eller ta bort dom helt? Några av dom är riktigt gamla så tänkte byta ut dom ca 2-4 st. Vi använder inte elementerna nu men kan det vara bra att ha ändå?
Skal sätta i golvvärme i hela huset. Har gamla element just nu. När vi skaffar golvvärmen är det bra att ha kvar elementen eller ta bort dom helt? Några av dom är riktigt gamla så tänkte byta ut dom ca 2-4 st. Vi använder inte elementerna nu men kan det vara bra att ha ändå?
det är just det i hallen som jag vill ta bort då det är høgt och i vägen før min inredningendaugaard skrev:
Just nu har vi dem inkopplade men vi använder dom inte, kaminen fungerar såå mycket bättre. så vet inte hur det blir senare när dom byter till bergvärmepump. vill ta dom bort. men dom ovan tänker jag kan vara bra att ha kvar? Før golvvärmen fungerar väl inte lika bra där.
Förstår inte alls poängen med att ha golvvärme och samtidigt behålla elementen. Speciellt inte om de är inkopplade men inte används. Bättre då med ett korrekt dimensionerat golvvärmesystem och om det är kallras som du är orolig för ordna fönstren.
Du hamnar med dubbelt underhåll, ett hög(re) och ett lång lågtemperaturssysten parallellt och det ser illa ut
Du hamnar med dubbelt underhåll, ett hög(re) och ett lång lågtemperaturssysten parallellt och det ser illa ut
Klicka här för att svara