Hej!

Vår golv värme har aldrig riktigt funkat känns det som.

Så min fundering är ifall man kan kolla på det själv före men ringer rörmokaren.

T.ex skruva av ställdonet? Kan det vara något man kan göra för att se ifall det är flöde?

• Rörsystem med ställdon och ventiler för golvvärmeinstallation, inkl. vita och blå vred.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvvärmesystem med flera termostater och röranslutningar i metall, del av en hemmainstallation, diskuterande funktionalitet och felsökning.
    Skapa konto
  • Golvvärmefördelare med termostater och ställdon i teknikrum, med handskrivna etiketter för rum som bad och hall.
    Skapa konto
Har ni några termostater i era olika rum?

M MrJimmy skrev:
Har ni några termostater i era olika rum?
Japp, men bara två, som står på max men vet de fan om dom är helt 100

Är termostaterna trådlösa eller trådbunden?

M MrJimmy skrev:
Är termostaterna trådlösa eller trådbunden?
Ingen aning faktiskt, huset är från 1990 så det är dom också

Nu är jag inte så bevandrad med äldre system. Med mitt nuvarande system utan ställdon så öppnar en slinga lite mer för att få extra värme.

Känns slingorna lika varma?

Ta bort termodonen, görs med att gänga på den blanka refflade muttern under donen, glöm inte märka var varje satt. Under en pigg, kolla att den inte är nere och inte går upp själv. Är någon nere så knacka på den som en hackspett med skaftet på en mejsel eller liknande. Kommer dom upp så tryck minst ca 10 ggr så dom går lätt. Det är en klassiker att dom vill kärva/fastna efter sommaren, när dom hela tiden varit stängda.

• Gilla
Tvätt673
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.