2 283 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Golvvärme + element
Hej!
Är i full gång att renovera mitt badrum.Det blir elgolvvärme flytspackel och klinker.Det kommer en rörnisse och drar nya rör till dusch handfat och toa.Min tanke är att även dra fram nya rör till element som pluggas på väggen.Anledningen till detta är om golvvärmen av någon anledning skulle lägga av så kan jag ansluta ett element.
Känns samtidigt onödigt och korkat.
Tacksam för svar.
Är i full gång att renovera mitt badrum.Det blir elgolvvärme flytspackel och klinker.Det kommer en rörnisse och drar nya rör till dusch handfat och toa.Min tanke är att även dra fram nya rör till element som pluggas på väggen.Anledningen till detta är om golvvärmen av någon anledning skulle lägga av så kan jag ansluta ett element.
Känns samtidigt onödigt och korkat.
Tacksam för svar.
Anledningen att vi inte kör vattenburet är,smidigare att lägga,billigare i inköp än vattenburet och att vi i stort sett stänger ner fjärrvärmen under sommaren.Sen har vi ett litet badrum 3,5 m2,så det blir ingen stor driftkostnad.
/Hoggez
/Hoggez
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
Du gör helt rätt!
Kom även ihåg att lägga givaren för golvvärmen i rör, många fuskar med det och det brukar de ångra den dagen givaren går sönder.
Kom även ihåg att lägga givaren för golvvärmen i rör, många fuskar med det och det brukar de ångra den dagen givaren går sönder.
Rätt tänkt!
rogge
rogge
Klicka här för att svara