imported_Anders_S skrev:
Menar du att det är mer jobb med glespanel än med spånskivor?
Det beror ju lite på vad man skall ha för golv ovanpå, men i mitt fall skall jag ändå lägga spånskivor, så det känns som det skulle bli nästan lika dyrt och mer jobb med glespanel under, virket kostar ju också en del till glespanelen. Men det finns ju andra varianter där glespanel funkar bättre.

Hej

Jag har förra månaden lagt in såna där frästa golvspånskivor för bärande golv konstruktion.
Köpte mina på termotech
Jättesmidigt var det, jag skickade bara in en skiss med mått hur rummet såg ut och sen kom det tillbaka en ritning + allt material uträknat och komplett, bara att lägga in.
Allt som allt ca 30kvm med lite vinklar och vrår med 3 utav väggarna som ytterväggar gick det på 17.000 nånting, (går åt mera slang och tätare spårade skivor längs ytterväggar pga kallras osv)
då ingick RITNING,slang,skivor,plåt,shunt, 3 vägs fördelare och allt vad det innebär + frakt hem till dörren, ett komplett paket med andra ord.

bara att lägga och sen koppla ihop :)

..för alla svar och tips. Dyrt verkar det bli oavsett. Galet vad bra betalt de tar för skivorna, för att inte tala om vändskivorna.

Detta är något för Byggmax eller annan att börja tillverka omedelbums.

Glespanel verkar vara ett bra alternativ men lite osmidigare.

/Peter

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.