Hej!

Vi är på g att lägga golvvärme och ska lägga själva golvet själv, vi har valt att lägga det billigaste 6mm laminatgolvet från ikea men det står i monteringsanvisningarna vi fått av företaget som ska göra golvvärmen att vi ska ha golvspånskiva på 16mm och laminatgolv på max 9mm,

Nu till problemet, jag hittar inte golvspånskiva som är mindre än 22mm... och det kan jag ju inte lägga pga värmemotståndet..

Så var hittar jag 16mm golvspånskiva?

Alternativt; finns det något annat golv jag kan komma lika billigt undan med?

Det är ett rum på 120m2 och vi har inte helt 100 bestämt hur vi vill att golvet ska se ut: därför ska vi lägga ett temporärt billigt golv.

• Monteringsinstruktion för laminatgolv med illustration som visar uppbyggnaden av golvlager inklusive golvspånskiva och laminat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Pumba skrev:
Finns på Beijerbygg [länk]
Inte där jag bor :(

BönhusReno Flintlockwood skrev:
Inte där jag bor :(
Sök på google, det fanns massor med förslag och verkar ju finnas på de flesta bygghandlare, ska du ha 120 kvadrat så är det ju inte heller nått problem att be bygghandeln beställa hem

Nu är jag här igen... som sagt, får inte tag på det här där jag bor, men jag undrar om någon kan säga om jag kan använda 12mm golvspånskiva istället för 16mm?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.