1 490 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Golvspånet eller väggregla först ?
Hej. Klurar på om man lägger allt golvspån på hela planet innan man sätter de liggande reglarna för rummen eller tvärtom.
Det är ett litet nybygge och planet ifråga är ca 50m2.
Ganska öppet och det blir bara två väggar. En lång ca 6m och en kort ca 3m.
Jag lutar åt att sätta dit de liggande/bottenreglarn före golvspånet, känns rätt men ???
Kommer hålla10mm spån-vägg.
(Golvet är 22x120gles ,2 av 4 löper hela längden, på med värmeslag i sen 22mm golvspån och nåt laminatgolv sist.
Uppvärmd undervisning under.)
Det är ett litet nybygge och planet ifråga är ca 50m2.
Ganska öppet och det blir bara två väggar. En lång ca 6m och en kort ca 3m.
Jag lutar åt att sätta dit de liggande/bottenreglarn före golvspånet, känns rätt men ???
Kommer hålla10mm spån-vägg.
(Golvet är 22x120gles ,2 av 4 löper hela längden, på med värmeslag i sen 22mm golvspån och nåt laminatgolv sist.
Uppvärmd undervisning under.)
Ock där en förklaringen varförP PatrikJo skrev:
Min tanke var att det kanske fanns någon fördel i att dela upp golvspånet för de olika rummen om saker o ting rör på sig, att regla/sadla på hade inte varit speciellt jobbigt , men jag kör på med spånet först.
Klicka här för att svara