I samband med en renovering passade vi på att slipa om golvet. Ca 30kvm fiskbensparkett i massiv ek i ett 30-tals hus. Firman verkade seriös och gjorde hela jobbet på mindre än en dag. Vi blev samtidigt rekommendera att köra på en olja eftersom vi ville få en vitare finish. Nu när vi avtäckt golvet ser man fullt av små repor på hela golvet, ytan känns väldigt matt och olja har krupit upp på vissa ställen där det är springor. Är detta resultatet man ska vänta sig från ett äldre golv?


Nyslipad fiskbensparkett i ek med synliga repor och sprickor efter oljebehandling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slipat fiskbensparkettgolv i ek med synliga repor och matt yta efter oljebehandling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slipat fiskbensparkettgolv i ek med matt yta och synliga repor efter renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åsa Lund
Tycker det ser ut att vara slipat med för grovt papper.
Gliporna får du leva med.
 
Staffans2000
Så skall det absolut inte se ut. Som Åsa skrev är slutslipningen med för grovt papper. Amatörer!
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Vilken firma har du använt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.