Jag har haft en firma hos mig som har slipat mitt golv. Dock så är det lite ojämnt slipat vid vissa väggar. Det verkar som om lite av den gamla lacken ligger kvar. Vad tycker ni om detta, är det sådant som det blir när man slipar golv eller borde det inte vara så här?

Här ligger bilderna på det slipade golvet.
http://hjalmarson.net/golv/

Mvh
Per

T
Kan du inte fråga golvfirman istället?

Det är väl dom som kommer och lackar också?

tank77 skrev:
Kan du inte fråga golvfirman istället?

Det är väl dom som kommer och lackar också?
Jo, jag skall fråga dom, men dom kommer ju med all säkerhet att säga att så här blir det.

Tänkte att jag ville höra med folk som har slipat golv tidigare.

Det ser ut som om de glömt att slipat kanterna! Icke godkänt om du frågar mig!

Har fått ett gammalt parkettgolv lagat och slipat och det blev helt perfekt!

Har du betalat än?

Golvspilare är ju lite kända för att vara ett släkte, fuskar. Jag har ett likadant fint gammalt golv hemma, där var det också som hos dig, bara det att min färgnyans av osipat golv var som natt o dag, det var mörkbruna rester från dat gamla golvet, fattar inte hur de kanske fuska så mkt. Antagligen lutade golvet ner nån millimter vid vissa hörn, men då ska de handslipa dessa! Jag gjorde det själv med sandpapper o kloss.

De fuskade o gjorde bara en lackering, jävla klåpare. en lackering!!! Ska va minst 2! Gärna 3. Så eftersom de skulle komma igen så kunde jag slipa. Värta av allt att de lämnade en bred rand under ett vattenelement som sitter i en fönsternich som är ganska djup, 30 cm golv de sket i att slipa, de har masiner som har en lång läpp som kommer in i dessa utrymmen, de kommendetade inte äns detta utan jag fick en glad överaskning när jag kom hem efter jobbet. Jag betalade 5000kr vitt för ett 20m2 vardgasrum, klåpare!!!

Jag slipade även detta sälv, men fick inte bort allt, orkade inte. Jag var ovetande o okunnig då, men har lärt mig nu att det inte var acceptabelt. nu var detta 4 år sen så jag kan nog inte be dem komma o fixa till det under elementet, kanske ska pröva i alla fall, fast då lär de få lacka hela golvet igen.

Men å andra sigan funderar jag på olja då istället om det nu skulle slipas igen, vill ha en mörkare look.

ring dem, det ser inte okej ut, de ska fixa detta, helt klart. kolla om firman är med i något golvförbund, då kan man pressa dem lite ifall de skulle tjura, men jag tror det kommer o fixar! Folk är inte helt omöjliga. :-D

Hej aspe

Det som gör att det ser flammigt ut är att man har lackat runt väggarna först, för att sedan lackera golvet tex stående med en applikator eller roller

Det kan i vissa fall gå bort med tiden - men jag skulle be om att får det omslipat

Jag lider mer än er när jag ser sånt amatör jobb!

photo.php

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.