Hej

Lägger nytt golv och funderar på vad jag gör för fel.
Lägger ett klickgolv från BYGGmax och när jag kommer till tredje, fjärde raden blir det jättesvårt att få i plankan. Den går i bra i ändarna men det uppstår ett glapp i mitten, pga att plankan är böjd, som gör att jag inte får i plankan.
Jag har provat att banka med kloss och hammare.

Plankorna har legat inomhus i 2 dygn men dom är ändå böjda uppåt på mitten. Kan detta vara problemet?

Blir snart galen och hade varit tacksam för tips.
 
Bilder?
 
Svårt att få med på bild men försöker.

Ändarna sitter alltså mot plankan innanför men som synes ändå ett mellanrum i mitten.
 
  • Mellanrum i mitten av trägolv trots att plankorna är monterade mot varandra.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy längs med en trälist som visar ett mellanrum mellan liständarna och väggplanken i ett hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvplankor med ett mellanrum i mitten av fogarna som visar dåligt passform.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

De ska rimligtvis inte vara böjda så det är troligtvis problemet. Skulle reklamera. Med det sagt har jag lagt en hel del Barlinek från byggmax, de kan vara lite jävliga, har fått gå efter en hel del med kloss på vissa paket för att brädorna inte vart helt raka. En viss tolerans finns ju, men det där ser ju inte bra ut.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.