Hej!
Velar kring vilket golvmaterial vi ska välja till vårt isolerade uterum. Vi har en gjuten isolerad betongplatta, isolerat (riktigt) tak och vinterklassade skjutfönster och dörrar i rummet så temperaturen kommer väl hålla sig över nollan. Dock kan det bli varmt på sommaren med stark solinstrålning.

Enkla alternativet är att lägga klinkers förstås. Bara det att jag inte gillar klinkers. Kall och hård yta. Så jag vill gärna hitta något alternativ. Trägolv går att lägga men det är ju vattenkänsligt och tänk om vi glömmer en dörr/fönster på glänt när det regnar. Hittade vinylgolv på bauhaus som jag undrar om det skulle funka eller om det är för värme/solkänsligt? Eller hur vattenkänsligt är ett massivt trägolv om man målar eller lackar det (tänkte köpa brädor och lägga golvet själv)? Eller om man köper en parkett men lägger på ytterligare ett lager med något på?

Öppen för kreativa förslag på vad ni tror skulle funka eller hur ni själva gjort!

Har ni funderat på någon form av textil? Det är ju både mjukt och inte så kallt.

Karl_Pedal Karl_Pedal skrev:
Har ni funderat på någon form av textil? Det är ju både mjukt och inte så kallt.
Intressant tanke. När jag tänker textil så tänker jag mest på de där fuskgräsliknande balkongmattorna men jag ska ta och kolla på utbudet lite mer tror jag när du säger det. Frågan är hur de klarar värmen och solen?

Har haft nån enklare filtmatta med dräningeringsknoppar under på en inglasad balkong och märkte inte av några problem med sol och värme. Du har ju dessutom bättre förutsättningar så du kan nog välja rätt fritt. Åk till en matthandlare och kolla vad som finns.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.