3 625 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Golvlister
Taklisterna ska ju platsmålas, men jag inbillar mig att det är enklare att måla golvlisterna innan man spikar dit dem, eller har jag fel?
Om så är fallet, brukar man då måla över spikhuvudet?
Känns inte som så snyggt att ha synliga svarta pluttar över alla listerna! Någon som har en bild att visa kanske?
Om så är fallet, brukar man då måla över spikhuvudet?
Känns inte som så snyggt att ha synliga svarta pluttar över alla listerna! Någon som har en bild att visa kanske?
Jag målade listerna på plats. Målaren jag nu tänker ta hjälp av gör likadant.
Smäll upp listerna.
Spackla det du behöver spackla.
Ska du måla väggen sätter du latexfog mellan vägg och list så slipper du glipor och mörka skuggor.
Ska du tapetsera så vill du även då ha dit listen först. Tapeten skall inte ligga bakom listen utan sluta på listen, igen för att slippa glipor och mörka skuggor.
Samma sak gäller för fönsterfoder.
Det finns säkert flera teorier kring detta, men på detta vis jobbar jag iaf.
Smäll upp listerna.
Spackla det du behöver spackla.
Ska du måla väggen sätter du latexfog mellan vägg och list så slipper du glipor och mörka skuggor.
Ska du tapetsera så vill du även då ha dit listen först. Tapeten skall inte ligga bakom listen utan sluta på listen, igen för att slippa glipor och mörka skuggor.
Samma sak gäller för fönsterfoder.
Det finns säkert flera teorier kring detta, men på detta vis jobbar jag iaf.
Ordentligt med maskeringstejp på golvet då antar jag!! 
Vi beslöt oss för att måla listerna nu, innan vi spikar dem på plats. Vi sprutmålar, vilket ju inte hade varit lika enkelt om de suttit på plats! Vi spikar med vita spik sedan är tanken och ev tilläggsmålar det som behövs...
Vi beslöt oss för att måla listerna nu, innan vi spikar dem på plats. Vi sprutmålar, vilket ju inte hade varit lika enkelt om de suttit på plats! Vi spikar med vita spik sedan är tanken och ev tilläggsmålar det som behövs...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden