12 109 läst ·
22 svar
12k läst
22 svar
Golvlister...har hantverkare slarvat?
Det där såg verkligen fördjävligt ut.
Jag hade begärt pengarna tillbaka.
Jag hade begärt pengarna tillbaka.
Förresten. Har ni tips på hantverkare som är duktig på lägga lister? Ifall jag skippar att anlita dom igen.
Har inte betalt en krona än. Hoppas på att de skruvar bort listerna åt mig så ska jag anlita en annan firma alt ge de en chans till. Men denna gång får det bli lister med clips. Framförallt när skruvarna sticker ut så mycket. De ska komma och titta imorgon.rockfarbrorn skrev:
Har ringt och messat. Hantverkaren har valt att gå underjord.
Nu är frågan om man ska tacka och ta emot för gratis lister och installation eller om man ska plocka bort allt och göra om?:sly:
Nu är frågan om man ska tacka och ta emot för gratis lister och installation eller om man ska plocka bort allt och göra om?:sly:
Vid reklamation är man skyldig att låta hantverkaren rätta till det felaktigt utförda arbetet. Man meddelar då att denne har X dagar på sig för detta. Om hantverkaren inte gör om arbetet är man fri att göra vad man vill med det.
Tyvärr blir det nog i detta fall inte bättre resultat vid ytterligare försök.
Tyvärr blir det nog i detta fall inte bättre resultat vid ytterligare försök.
Jag brukar rekommendera att man använder sig av spikpistol avsedd för ändamålet - En ståldyckert med andra ord... Bra mycket snyggare än skruvskallar som sticker ut.
Reklamera ärendet och rekommendera att dom monterar dem på ett snyggare sätt. Den glipan i hörnet skulle inte jag ha accepterat alls.
Reklamera ärendet och rekommendera att dom monterar dem på ett snyggare sätt. Den glipan i hörnet skulle inte jag ha accepterat alls.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden