Hello
Jag håller på att renovera min lilla kolonistuga på 3x3 m. Jag har satt upp nya gipsväggar, inte det lättaste med sneda och vinda reglar, tak mm Nu vill jag få dit golvlister. Men hur ska jag få dit dem snyggt när reglarna inte sitter "som de ska" med jämna mellanrum och när väggarna är lite böjda sneda, och vinda? Är lim ok?
Hört talas om No More Nails. skulle set vara okay?
Ska även senare upp med taklister. Där taket är ännu mer vindt. Tips mottages tacksamt!!

Mvh
M-L

• Gilla
co
  • Laddar…
Kan du inte spika i de reglar som finns?

• Gilla
masalo
  • Laddar…
P
Limmar man bör man få press på tills det torkar,har du väldigt krokiga väggar finns det frigolittaklister som är lättböjda;)

• Gilla
masalo
  • Laddar…
useless useless skrev:
Kan du inte spika i de reglar som finns?
Jo om jag visste var reglarna är. De satt lite var som helst. Vill inte förstöra listerna .

Ok. Ja limma går ju också, t ex med PU-lim. Problemet är att det behövs tryck medans limmet härdar, men det kan man kanske ordna med några lagom långa strävor som sätts mot motstående vägg.

M masalo skrev:
Jo om jag visste var reglarna är. De satt lite var som helst. Vill inte förstöra listerna .
Det finns verktyg som hittar reglar, från nån hundring och uppåt i pris. Har ingen aning om hur bra de billigaste är. Alternativt hyra en dag, kan inte kosta mycket.

• Gilla
masalo
  • Laddar…
Leta gipsskruvar med magnet så hittar du reglarna.

• Gilla
masalo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.