Vad tycker ni när ni ser denna bild? Sticker golvbrädan ut för mycket? Jag tycker inte att det blir någon harmoni. Det skiljer för mycket. Tycker golvläggarna borde lagt den på något annat ställe där den inte hamnat i sådant blickfång. Stör mig tyvärr mycket känner jag. Eller överdriver jag?

• Ett trägolv med en mörk färgad golvbräda som sticker ut från de ljusare brädorna i en korridor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det var lite olyckligt, men som med allt annat, du ser det inte om två veckor....

itgust itgust skrev:
Vad tycker ni när ni ser denna bild? Sticker golvbrädan ut för mycket? Jag tycker inte att det blir någon harmoni. Det skiljer för mycket. Tycker golvläggarna borde lagt den på något annat ställe där den inte hamnat i sådant blickfång. Stör mig tyvärr mycket känner jag. Eller överdriver jag?
Ja de borde lagt den på annat håll. Den verkar skilja sig rätt mycket.

MathiasS MathiasS skrev:
Ja det var lite olyckligt, men som med allt annat, du ser det inte om två veckor....
Jo jag kommer göra det! Det syns ännu mer i verkligen. Man hajar ju nästan till...:sweat:

Om det är riktigt trä så kommer alla bli mörkare och skillnaden kommer bli mindre med tiden

P Plutus skrev:
Om det är riktigt trä så kommer alla bli mörkare och skillnaden kommer bli mindre med tiden
Det är härdat trä. Bjelins. Men det lär väl ta år...

itgust itgust skrev:
Jo jag kommer göra det! Det syns ännu mer i verkligen. Man hajar ju nästan till...:sweat:
Ser man lite praktiskt på detta så är ju din chans till upprättelse att golvbiten inte följer tillverkarens standard för avvikelser => Bjelins står för omläggning av golvet och nytt golv.

Om golvbiten däremot håller toleransen är det du som betalar.

MathiasS MathiasS skrev:
Ser man lite praktiskt på detta så är ju din chans till upprättelse att golvbiten inte följer tillverkarens standard för avvikelser => Bjelins står för omläggning av golvet och nytt golv.

Om golvbiten däremot håller toleransen är det du som betalar.
Okej. Fråga Bjelins om den faktiskt avviker för mycket?

Exakt

MathiasS MathiasS skrev:
Exakt
Vi bad golvfirman komma tillbaka och byta ut 2 av planken. Det gick bra och här är resultatet.(y)

• Renoverat trägolv i en korridor med enhetligt utseende efter att plank bytts ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kuwi och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.