Golvbrunn

3k läst  11 svar

1. L
    Medlem Nivå 1
    Hej!
    Vet någo om det finns golvbrunnar med vertikalt utlopp?

2. J
    Medlem Nivå 9
    Ja det finns det. Jag har det men kommer inte ihåg tillverkare eller model...

3. G
    Medlem Nivå 5

golvbrunn

ja det finns,jafo har det,dom finns på coop mm.

4. J
    Medlem Nivå 15
    Tror nog att alla brunnstillverkare har det, det är inget ovanligt. Jafo eller Purus är väl de vanligaste fabrikaten.

5. oavvs
    Medlem Nivå 5
    köp inte på coop köp hos en riktig vvs:are lite dyrare men bätre personal som kan det mästa

6. Fasting65
    Medlem Nivå 11
    Kolla in www.purus.se, eller www.jafo.nu och sen handla på något byggvaruhus alternativt www.maniarmatur.se, www.rinkabyror.se eller www.sigro.se (eller nån annan av de snart dussintals webshoppar som hjälper oss självbyggare att hålla nere kostnaderna). Passa på att köpa lite extraprylar eftersom expeditionskostnad/transportkostnad lätt äter upp vinsten på enkom en golvbrunn.

Den lokala guldsmeden (Comfortbutiken) får inte mina surt skattade pengar - trots att de kanske är kunniga.

7. oavvs
    Medlem Nivå 5
    vad gör du då om du står där med vattnet forsande och du behöver ha en kopling direkt och det inte fins någon Comfortbutik kvar?

8. Fasting65
    Medlem Nivå 11
    Forsar vattnet så spelar det ingen roll ifall Comfortbutiken finns eller ej. Då går jag ut i gatan och stänger av servisen. Sen ringer jag nog försäkringsbolaget som kallar in en jourbil.

Sen tycker jag det är lite plumpt att spela på folks rädsla (jag syftar på ditt argument med forsande vatten). VVSbranchen får nog leva med konkurrens från många håll - precis som andra verksamheter.

9. R
    Medlem Nivå 1
    Det är väl självklart att man handlar där det är billigast, Det gör rörmokare också när vi ska prylar till oss själva :)

10. oavvs
    Medlem Nivå 5

11. J
    Medlem Nivå 15
    Det känns som ett ganska svagt argument, att man ska handla sina rörgrejer där det är dyrare för att då kan den dyrare kedjan leva kvar så att man få tag i en koppling snabbare om det börja läcka före huvudkranen i kåken.. Och mig veterligen har inte Comfortbutiken öppet på kvällar, nätter och helgdagar ändå.

Egentligen är vi ju väldigt långt ifrån ämnet nu, men trådstartaren har ju fått svar på sin fråga så det kanske inte är hela världen.

12. tio_Pepe
    Medlem Nivå 8
    Det där är tydligen olika i olika kommuner. Jag fick in kommunalt VA i sommarstugan i somras och jag fick ett verktyg för att kunna stänga av kranen vid tomtgränsen vid behov.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: