Hade i morse en liten översvämning under vår F750. Anledningen var att golvbrunnen var full. Har i veckan rensat det lilla kärlet i maskinen så det for väl iväg lite skräp.
Men golvbrunnen sitter riktigt illa till, rakt under ett metallstag som är popnitad. Det går alltså inte att lyfta upp plastkoppen i golvbrunnen vid rengöring.
Hade en annan Nibe i förra huset och den var ju rymligare inuti. Tror inte det finns någon bra placering i denna.
Hur ser det ut under andra Nibe f750, kommer ni åt golvbrunnen?
Men golvbrunnen sitter riktigt illa till, rakt under ett metallstag som är popnitad. Det går alltså inte att lyfta upp plastkoppen i golvbrunnen vid rengöring.
Hade en annan Nibe i förra huset och den var ju rymligare inuti. Tror inte det finns någon bra placering i denna.
Hur ser det ut under andra Nibe f750, kommer ni åt golvbrunnen?
Helt värdelöst att placera golvbrunn under någon värmepump pga den svåra möjligheten till att göra rent. Speciellt frånluftvärmepumpar som släpper en del dammpartiklar som blir gägga i spillkoppen och sen även spillvattenröret. En del fvp har skvallerrör ner i golvet och till golvbrunn någon annan stans , funkar inte heller bra när de blir tätt. Den bästa lösningen jag upplever är antingen kort skvallerrör från kopp till en golvbrunn intill pannan eller rörvattenlås ner i större avloppsrör
Det är ju en bra idé. Har funderat på att såga av det. Men att skruva dit en plåtbit har jag inte tänkt på.R Runnis skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 134 inlägg
Är fronten borta på denna bild?
Klicka här för att svara


