I mitt pannrum så saknas det en golvbrunn. Det innebär ju att skulle jag få stort läckage på pannan så skulle jag få 160 liter ut på golvet i pannrummet, vilket kanske inte skulle vara jättebra. Eller om man skulle fixa något med rören och får läckage... I pannrummet finns avlopp för en vask och rören för toalettavlopp går även där.

Vad hade ni gjort för att säkra upp? Att sätta dit en golvbrunn innebär sannolikt en hel del jobb, men det kanske är värt det?

Finns det inte någon form av pump som man kan ställa in som automatiskt om det kommer ut vatten på golvet?

De du kan göra är att skaffa avlopp åt dina säkerhetsventiler, då oftast dessa som börjar droppa/rinna igenom ur.

Är pannrummet i källaren?

mvh

Pannrummet ligger i källaren.

Tyvärr inte aktuellt att bila upp golvet till toaletten eftersom det ligger en nyfixad tvättstuga mellan pannrummet och toaletten.

Det finns två avlopp dit säkerhetsventilerna går - den ena går in på avloppsstammen, den andra till ett handfat. Men det finns alltså ingen golvbrunn. Frågan är om man på något sätt skulle kunna göra en golvbrunn som går in på de andra genomföringarna/avloppen som finns?

Så här ser de avloppen ut som finns:

Avloppet som går från en vask:
IMG_2210.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Avloppet som går ifrån badrummet på ovanvåningen:
IMG_2211.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.