4 144 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Golvbrunn på toalett?
Vi hade tänkt oss ett handfat med avlopp som försvinner in i väggen på vår toalett (det ska alltså inte vara dusch, bad, bidé eller liknande i rummet utan bara toalett och handfat), men vvs-aren tycker absolut att man ska leda ner avloppen till en golvbrunn i golvet för att det är säkrare om t ex toalettstolen skulle gå sönder. Plus att kröken när man leder in i väggen blir snäv vilket inte är bra menar han. Har han rätt? (Och brukar toalettstolar gå sönder?) För mig känns golvbrunn lite... ofräscht på nåt sätt.
Det är klart att det är bra med golvbrunn om olyckan är framme, men som du säger- hur offta innträffar det? avloppet blir ju helt klart effektivare utan massa krökar som smutts kan fastna i, men detta var nog vanligare förr med gjutjärn mm.
Huvudsaken är ju att du trivs med badrummet och det är ju du som betalar
Huvudsaken är ju att du trivs med badrummet och det är ju du som betalar
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Med det resonemanget hos rörisen skulle det vara ännu större anledning att ha golvbrunn i köket också.
Skaffa en vandalsäker toalettstol i rostfritt.
Skaffa en vandalsäker toalettstol i rostfritt.
Klicka här för att svara