Hej!
I vårt hus som är byggt 1971 så har vi avloppsstammar i gjutjärn. Vi tänker nu renovera badrummet och byta ut avloppstammarna och golvbrunnen där. Kan man då använda plaströr som man kopplar på den resterande gjutjärnsstammen eller måste man välja gjutjärn alt, byta ut alla stammarna i hela huset?
 
Klart ni ska använda plaströr. Det finns övergångar till gjutjärn som passar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.